Saturday, November 14, 2009

sunway lagoon~

setelah penat berhempas-pulas, memerah otak untuk menghadapi peperiksaan, tibalah masa untuk bergumbira!! hahahaha...

pada tanggal 11 November yang lalu, aku, mira, jiha dan fifi memulakan pengembaraan kami ke Sunway Lagoon....!!!!! yeeehaaaa!!!

kitorang bertolak dalam pukul 10 pagi. tapi kereta dah dapat time subuh2 lagi. huhuhu.. kesian fifi kena amik kereta tu sorang2. selalunya, kalau kitorang nak jalan jauh2 kitorang sewa kereta. hehehe.. barulah rase dewasa sikit. hehehe.. seprti biasa, fifi the brave driver la yang bawak kereta. hehehe.. before bertolak, sempat lagi snap2 picture.. hehehe..





kereta yang kat belakang tu bukan kereta yang disewa ye. hehehe.. kitorang sewa kereta kancil je. sejam rm5. tapi kitorang sewa untuk half day, abang tu kire rm45 half day. ok la kan?? hee..

then, kitorang pergi breakfast dulu kat mamak corner kat area wangsa maju. dah kenyang makan roti canai dengan teh ais, kitorang pun memulakan perjalanan. masa nak bertolak tu takut gak sebab tengok langit macam mendung je. kalau hujan, habis la plan kitorang nak bermandi-manda kat sunway. huhuhu.. risau aku, sampai hantar msg kat acan, kat tempat die sane hujan x, tapi msg x delivered2 pun. huhu.. ko dah x pakai eh no celcom ko?? huhu..

otw nak ke sunway, macam2 hal. mentang la kereta kecik, pastu yang bawaknye perempuan and penuh satu kereta tu girls saje, abis kene buli ngan kereta2 lain2. huhuhu.. jahat sungguh. nasib baik fifi terer bawak kereta. hehehe..

dalam pukul 11, kitorang pun sampai. wahhh!! x sabarnye nak mandi. hehehe.. kitorang amek pakej yang main permainan kering ngan basah. pakej tu harga die rm58. hurm, ok la kan?? huu.. jiha suggest kitorang main permainan yang kering dulu then lepas zuhur baru main games yang ade air. so, kitorang pun ikut je. first game yang kitorang main ari tu, cawan yang pusing2 tu. huhuhu.. pening gak la naik menatang tu. tapi best!! ni die pic yang menunjukkan betapa seronoknye aku naik menatang tu. hehe..




walaupun pusing2 camtu je, tapi pening gak ar. mase ni, jiha x naik cos die takut pening. huhuhu.. lepas main cawan2 ni, kitorang main kapal pusing pulak. hahaha.. best gak main menatang ni. tapi, aku jerit macam la kapal tu nak terbang betul2. huhuhu.. malu gak. ape boleh buat. huhuhu..





kecik je menatangnye, tapi best gak. hee.. dah lepas naik kapal ni, naik benda pusing2 cam kasut pulak. huhuhu.. yang ni, perghh.. laju giler, x sempat nak snap pic sebab laju sangat. huhu.. mase main game ni pun aku menjerit-jerit ntah pape. huhuhu.. sori la ye.. huu.. ade 2 game yang x dapat main sebab undder maintanance dan ade 3 game yang aku x main sebab aku takottttt...!!! huhu.. roller coaster, saw kot name die, ntah.. huhu.. and 1 lagi ship yang berayun-ayun.. huhuhu.. tapi fifi ngan mira main je yang roller coaster tu. huhuhu.. aku ngan jiha tolong jage beg dyorang je. tapi yang saw ngan ship tu kitorang semua x main. takottt.. huhuhu... kitorang abes main yang kering2 semua dalam pukul 12.30. kitorang pun g la lepak2 kat surau dulu sementara tunggu zuhur. adoiii, pening gak la kepala aku. perut aku pun dah menggelodak, nasib baik x terkeluar isi perot. huhu..

lepas solat zuhur, kitorang pun start la main game yang basah. hehehe.. time ni x de snap pic pun sebab dah simpan hp dalam locker. huhuhu.. seronok giler main game2 die walaupun jauh di lubuk hati aku takot nak naik benda2 ni semua. huhuhu.. tapi bile dah try sekali, nak berkali-kali la plak. hehehe.. main game yang berair x rase pening sangat maybe sebab ade air kot so xde rase sangat kengeriannye.. huhu.. tapi, seperti biasa, aku akan menjerit-jerit ntah pape. huhuhu.. malu gak kat orang, tapi jiha, mira n fifi pun jerit2 gak so xde la malu sangat. ngee... normal la kan nak jerit2. ngeri kot. huhuhu.. and lagi 1 sebab aku nak lepaskan tension jawab exam ari tu. huhuhu.. abes semua ilmu-ilmu yang aku hafal dan ingat dah hilang. huhu.. tula, sape suruh terjerit-jerit cam orang gile. hehehe..

kitorang abes main semua game dalam pukul 3 lebih. sekarang tibe mase untuk berendam pulak. hehehe.. best gak la berendam ni sebab mase tu cuaca panas tapi air sejuk. hee.. memang best. tapi, ade gak la yang x bestnye. kiotrang nampak ade couple kissing mase kitorang tengah berendam. huhuhu.. adoiii.. hilang selera nak berendam lame2 sikit. dah la yang perempuannya bertudung, memang dah sah2 la orang melayu dan ISLAM. haihh, mat saleh tengok pun konfius. xde moral sensitivity langsung. x malu ke budak-budak, orang tua tengok korang kissing. hurmm, ape nak jadi. kesian kat mak bapak dyorang. aku harap dyorang insaf and cepat2 la kahwin sebelum ade lagi baby yang kene buang kat dalam tong sampah. hurmmm..

kepada sahabat2 ku, jangan jadi macam tu k. ingat Tuhan, ingat mak ayah kite. huu..

dah puas bermandi-manda, perut pun mula berkeroncong lagu super junior, "sorry, sorry, aku dah lapa, cepat la ko melantak." hehehe.. dah lepas mandi, bersihkan badan, solat asar, kitorang pun menuju pula ke sunway piramid untuk melantak. hahaha.. kitorang pun decide la, nak makan kat chicken rice shop. mase tu kitorang makan yang family set. perghh.. banyak giler lauk die. best and masyuk sekali!! hahaha.. time ni banyak snap pic. time waiter nak amik order pun sempat lagi snap pic dulu. mesti waiter tu bengang ngan kitorang. huhuhu.. sory la ye bang. hehehehe...



aku n jiha


fifi n mira



sedapnye nasi ayam.. nyum2!!


tengok la betapa dahsyatnye kitorang makan.. huhuhu.. tengok muka aku, muka terkejut yang kekenyangan. huhuu..


mira sampai nak termuntah makan banyak sangat. hehehe..


roomates sejati j4.3
ecah, mira, jiha, fifi
sayang korang!!!

dah lepas makan, solat maghrib then jalan2, window shopping je. duit dah banyak abes. huhuhuhu..





jalan2 sekali terjumpa pulak mesin game yang menari-nari tu. ape lagi, aku pun menunjukkan la skill menari yang ade. hehehe.. macam kayu ade la. hehe.. membazir je rm1. hehe.. mase kitorang nak tuka duit to token nak main game ni, tibe ade sorang mak cik ni approach kitorang. nak tuka token ni pakai mesin. 1 token rm1. berbalik kepada mak cik tadi. aku tengok tangan die penuh ngan token. huhuhu.. rupe2 nye die termasukkan duit rm50 kat mesin token tu. huhuhu.. mak cik tu ingat mesin tu boleh bagi baki balik. tapi x boleh sebenarnye. rm1 for 1 token. rm50 for 50 token la.. huhuhu.. kesian tengok mak cik tu. abes rm50 sebab token tu. so, kitorang beli la token kat mak cik tu. mak cik tu kate ari ni die jadi penjual token pulak. huhuhu.. dah la die sorang je ngan anak kecik die. huhuhu.. sabar jela ye mak cik.. ni die pic si kayu menari. huhuhu...



dah penat bersuka ria, tibe lah mase untuk pulang semla ke uia tercinta. huhuhu.. dalam pukul 8.30. kitorang pun bertolak pulang. otw nak balik, kitorang tersesat kejap. huhuu.. nasib baik jumpa jalan balik. hehehehe.. dalam pukul 10 baru sampai uia. huhuhu...

walaupun penat dan letih, tapi aku betul2 enjoy ari tu. best giler!!!!! hehehehe... penat dari berjalan ari tu x abes lagi ni. huhu.. skarang ni aku dah kene selsema pulak. huhuhu... ok lah, itu saje cerita aku. kesimpulannya, trip to sunway ni memang best!!! hope dapat lagi pergi trip camni ngan roomates ku yang sempoi2 belaka. hehehe.. till then, tatatata... ^-^

3 comments:

AcanCapik said...

hamboih, skali merdeka x hengat... aku pakai la no celcom tu. 0134667971 kan?

MiHi ^-^ said...

hehehe.. mesti la.. tensen giler..
ohh.. huhu...
aku anta kat 0132786090..

AcanCapik said...

hoh, itu nombor berkurun lama x pakai, dah ilang...

Post a Comment