Saturday, November 14, 2009

karya 1

aku ada kawan..
namanya lelaki...
baik budinya...
lembut tutur katanya...
membuatkan aku tertarik untuk mengenalinya...
kerana...
hati sudah tertawan...

kawan aku itu...
aku suka dia...
tapi...
dia kata...
dia suka aku...
sebagai kawan...
baiklah...
jika begitu...
tidak mengapa...
jadi...
aku membuat keputusan...
aku akan berusaha... 
supaya...
satu hari nanti...
dia juga suka aku seperti mana aku suka dia...
aku tahu...
orang akan berkata...
"eh, kau ini tidak tahu malukah? orang sudah tidak sudi. apa lagi yang kau tunggu kan."
ahh...
peduli apa itu semua...
ini hidup aku...
suka hati aku la k...

ehemm2...
kembali kepada cara penulisan klasik...

kami berkawan baik...
baik sekali...
sehinggakan rakan-rakan ku yang lain...
mengatakan bahawa...
"eh, kamu berdua ini sudah seperti sepasang kekasih sahaja."
aku hanya diam dan tersenyum sumbing...
dalam hati ku berdoa...
semoga betul lah apa yang dikatakan rakan-rakan ku itu...

ya...
kami sangat rapat...
tapi...
aku sentiasa mengingatkan diri aku ini...
dia tidak suka kau seperti mana kau suka sama dia...
sehingga kini...
aku masih tidak pasti...
adakah usaha aku sudah berjaya?
kelakuannya...
cara layanannya...
membuat aku ragu-ragu...

ahhh...
hari demi hari...
aku semakin masak dengan perangainya...
pertama kali bertemu dengan lelaki yang sangat sensitif...
aku tidak kisah dengan sifat nya...
benar lah kata orang...
bila sudah suka, semuanya indah...
ya...
kini aku akuinya...

suatu hari...
dengan penuh berani dan gagahnya...
aku bertanya kepada dia...
soalan yang agak berani mati...
aku sangat ingin mengetahui jawapannya nanti...
aku mahu membuang semua ragu-ragu yang ada...
walau bagaimanapun...
aku sudah dapat mengagak jawapannya...
aku tahu apa jawapannya nanti...
tetapi...
aku masih juga mahu bertanyakan soalan ini...
aku degil...
keras hati...
lantas aku bertanya...
"boleh kah jika aku mahu menunggu kau?"
.............................................................



bersambung...

karya orang muda,
Si Tukang Cerita

p/s : idea tiba-tiba hilang. sebab selsema kot. huhuhu...

*PERINGATAN*
karya ini tidak ada kena mengena dengan yang masih hidup atau pun yang telah meninggal dunia. hanya rekaan dan idea orang muda, hasil daripada pengamatan dan analisis yang disimpulkan daripada peristiwa yang berlaku di sekitarnya.

4 comments:

AcanCapik said...

aik, pengamatan dan analisis drpd peristiwa yg berlaku ke, pengalaman sendiri? muahaha...

MiHi ^-^ said...

pengamatan dan analisis drpd peristiwa yg berlaku di sekeliling aku la..

AcanCapik said...

hehe... ye la cik ae...

biELa said...

eleh..ae sembunyi2 laa tu..hahaha

Post a Comment